יום ראשון, 18 באוקטובר 2015

אז מה הפרופיל שלי?

מעמד הדיסקים שלי אי שם לפני שנתיים
לפני שאני יוצאת ובודקת מה קורה שם בחוץ מה בכלל הפרופיל שלי? 


נתחיל בזה שאני ילידת שנות השמונים מה שממקם אותי בדור הY (המוגדר בד"כ כילידי שנות ה80-90), ישראלית, ירושלמית, דתיה, בוגרת תואר ראשון ושני בריפוי בעיסוק באוניברסיטת תל אביב, אוהבת ספר וסרט. ומוזיקה, הרבה מוזיקה. 



מה כל זה אומר על הפרופיל שלי בשימוש במחשב ובאינטרנט? 


את המחשב הראשון ראיתי כשהלכנו כל המשפחה למשביר לצרכן בירושלים לרכוש מחשב. 
המחשבים היו מונחים על הרצפה (מוכנה להתווכח על זה, זיכרון של ילדה קטנה) עטופים בפלסטיק לבן. 
בבית המחשב הונח על שולחן מיוחד (עם מגש נשלף למקלדת) ובעיקר שימש אותנו למשחקים כמו Xonix והנסיך הפרסי. 




אני זוכרת שכשגדלתי קצת ולמדתי פעם בשבוע בבית ספר למחוננים לימדו אותנו להשתמש בתוכנה בשם לוגו. כשגדלתי עוד קצת באותה מסגרת במקום אחר בארץ לקחו אותנו לראות את "סנונית", אתר האינטרנט החינוכי, באוניברסיטה העברית בגבעת רם. 

עד שסיימתי את התיכון כבר המציאו את האימייל ולי היה חשבון בהוטמייל שהומר לאחר מספר שנים לgmail העדכני. בתקופה ההיא היית צריך לקבל הזמנה על מנת להצטרף. גם לפייסבוק הייתי צריכה לקבל הזמנה, אותה קיבלתי מחברה שעשתה שליחות בחו"ל והייתה יותר בעניינים דאז. פתחתי את חשבון הפייסבוק שלי ב2007.  


מקצת התגובות שקיבלתי על כך שהצטרפתי לפייסבוק

ביום שישי האחרון קיבלתי הודעה מטוויטר שיש לי חשבון כבר 4 שנים! 4 שנים וטרם צייצתי ציוץ אחד.
אינסטגרם פתחתי מתישהו בין לבין. יש לי גם חשבון בלינקדין. ופינטרסט. 
לאחרונה אחרי שפרסמתי את המאמר הצטרפתי לReserchGate שזו רשת של חוקרים. 


מה אני עושה? איך אני משתתפת?


רוב הפעילות שלי היא צפייה, אני עוקבת אחרי סוזן ווגה באינסטגרם שכמעט כל יום היא שמה תמונה של איפה שהיא נמצאת. בזמן האחרון אני משתמשת יותר ויותר במצלמה ומעלה גם אני לאינסטגרם, בעיקר תמונות של עלים ופרחים. 


אחת התמונות האהובות עליי. בהמשך היא הוסבה לשנה טובה לחברים

דרך פייסבוק אני מעודכנת במה שקורה בעיר ( דפים של העירייה, הצוללת הצהובה, מתחם התחנה ועוד), בקבוצות מקצועיות (של הריפוי בעיסוק למשל) ומה עושים בני הדודים שלי מאנגליה כל יום, לפחות פעם ביום (אבא שלהם מצלם כל הזמן!).

אני לא מאוד משתמשת בפינטרסט, זה בעיר נחמד לי לראות דברים יפים בעיניים אבל אחותי כל פעם מספרת לי איך היא ראתה משהו ואז עשתה אותו. וזה מרשים אותי כל פעם מחדש, ואולי מתישהו אעזר בזה גם. 

במייל אני משתמשת כל הזמן, והחשבון שמתרחב מדי שנה (בשל הרכישות של גוגל) כולל פליליסטים ביוטיוב, כמו גם העלאות שלי, שמירת קבצים ותזכורות, ואפילו כתיבת שורות אלו דרך הבלוגר. 

אני רשומה בויקיפדיה כבר כמה שנים טובות אבל רק לאחרונה התחלתי לערוך ברצינות ואף השתתפתי במספר סדנאות ובתחרות כתיבה אחת. אני כותבת בעיקר בתחומים המקצועיים שלי אבל גם נהנית מאוד לערוך פה ושם בנושאים מעניינים אחרים, נניח להוסיף אלבום חדש של זמר או דברים כאלו. 

אני חושבת שכמו הרבה אנשים אני בעיקר מקבלת מידע, מתוך סינון שעשיתי ובעקבותיו מידע שמגיע אלי בצורה ש"מותאמת" לי. אני שמה גרשיים כי אני מרגישה שלפעמים המידע מאוד מסונן לפי מה שחיפשתי או שמצופה שאחפש. לכן אני מסתכלת גם בדברים שאחרים כותבים, באופן קבוע אני קוראת את הבלוג של גיא חג'ג' "עונג שבת" ששולח אותי למחוזות לא פעם שונים ממה שאני רואה ביומיום. מאז שעלה אתר אלכסון אני מנסה להקפיד לקרוא בו כמה שיותר ולראות מה אנשים חושבים בכל מיני מקומות. 

ועדיין אני מניחה שאני כבולה באיזשהו אופן לפרופיל שלי. 
כמה זה מפריע לי? אני מניחה שזה קורה גם בלי הרשת, האדם הוא תבנית נוף מולדתו. 

ומה הפרופיל שלכם? 

(קולטת פתאום שהתייחסתי בעיקר למידע ולרשתות חברתיות. אוסיף בקטן שאני גם משתמשת באתר של הבנק, עושה תיאום מס כבר כמה שנים רק באינטרנט, מזמינה כרטיסים לסרטים והופעות, תומכת בפרוייקטים בהדסטארט! ועוד ועוד..)

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה