יום שבת, 17 באוקטובר 2015

פרופיל המשתמש במחשב ובאינטרנט


"פרופיל המשתמש במחשב ובאינטרנט" הוא שאלון אותו פיתחתי יחד עם קולגות במועדונים התעסוקתיים "קול מחול ומכחול", ו-"המכינה הקוגניטיבית". בעבודת התזה שלי תיקפתי אותו ואלו הדברים בהם נפתח המחקר (מתוך המבוא): 

"בשנים האחרונות, חלו שינויים נרחבים בתפיסת האדם עם המגבלה כמו גם בהיקף השימוש בטכנולוגיה. שינויים אלו משפיעים על מגוון תחומי ההשתתפות של האדם, ומתוך כך גם על מטרות ההתערבות בריפוי בעיסוק. עולה צורך בפיתוח כלי הערכה המכוונים לקביעת מטרות התואמות לעיסוקים המרכיבים את חיי היומיום במאה ה21. בסקירה שנערכה על הערכות הקיימות בשטח לא נמצא כלי הבוחן את ההשתתפות בעיסוקים הנוגעים למחשב ולאינטרנט ומותאם לאוכלוסייה המתמודדת עם מגבלה נפשית. במחקר זה יוצג שאלון "פרופיל המשתמש במחשב ובאינטרנט" (ICUP), וייבדק התוקף שלו עבור המשתתפים במועדונים התעסוקתיים, בבריאות הנפש בקהילה."

מצורף קישור לשאלון - פרופיל המשתמש במחשב ובאינטרנט (2013) 
לא להבהל, צריך אישור שלי כי זה מונח לי בדרייב, ואני אאשר :)




פינת העבודה המועדפת עליי. אם מסתכלים טוב טוב רואים את הטבלאות במחשב. 


*ספוילר* - השאלון יצא תקף ומהימן, עם תוצאות טובות.

בדקנו (עם מנחות הנפלאות שלי - ד"ר נעמי הדס-לידור וד"ר לימור רוזנברג) בכמה אופנים:

  • הבדל בין קבוצות גיל ידועות מכיוון ועל פי הספרות צעירים ישתמשו יותר ממבוגרים וכך ראינו בתוצאות.
  • הבדלים בין אנשים שמשתתפים במועדונים ובעצם מתמודדים עם מחלה נפשית תקופה ממושכת לבין אנשים המקבילים להם מבחינת גיל ומגדר באוכלוסייה הכללית. ראינו שההבדלים הם בביצוע ולא בחשיבות וברצון ממצא שמעלה את הצורך להתערב בתחום זה. 
  • בדקנו את השאלון בקורלציה לשאלון נוסף - שאלון מסוגלות עצמית ונמצא קשר במדדים שהתייחסו לתפישה של האדם את ההשתתפות בתחום זה ולא נמצא קשר במדדים הביצועיים. 
  • ולסיום נבדק הקשר בין השאלון למבחן ביצועי במחשב ונמצא קשר שלילי בזמן הביצוע כלומר, ככל שהאדם ביצע את המבחן הביצועי טוב יותר כך גם מדדי השאלון העלו תוצאות גבוהות.

בהמשך אותה השנה פרסמנו את התוצאות בז'ורנאל  - Disability and rehabilitation: Assistive technology 

קישור לתקציר בPubMed - 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה